Dekkariseura

Suomen dekkariseura ry on kaikille rikos- ja jännityskirjallisuuden ja dekkarikulttuurin harrastajille avoin yhdistys.

Seuran jäsenistöön kuuluu niin ahkeria lukijoita kuin kirjailijoita ympäri Suomea. Dekkariseura rahoittaa toimintaansa jäsenmaksuin, kulttuurilehtituella, projektirahoituksella ja Dekkariseuran omien tuotteiden myynnillä. Kaikki varat käytetään jäsenistön hyväksi, eikä yhdistys tavoittele voittoa.

Dekkariseuran toimintaa koordinoi hallitus, joka valitaan keväisin vuosikokouksessa. Uudet aktiivijäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan seuran toimintaan. Ilmoittautua voi vaikkapa seuran sihteerille.

Dekkariseuran neljä kertaa vuodessa ilmestyvä julkaisu Ruumiin kulttuuri -lehti kuuluu kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liittoon Kultti ry:een.

Seuran tärkein toimintamuoto on julkaista Ruumiin kulttuuri -lehteä.

Dekkariseura jakaa alkuvuodesta Vuoden johtolanka -palkinnon edellisvuoden parhaalle rikos- tai jännityskirjalle. Samassa yhteydessä palkitaan myös Vuoden esikoisdekkari sekä jaetaan Ulkomaisen jännityskirjallisuuden kunniakirja.

Dekkariseura järjestää Kallion kirjastossa Helsingissä  kaikille avoimia dekkari-iltoja kuukauden ensimmäisenä tiistaina (kesäkuukaudet pois lukien), tuottaa Dekkarilauantain ohjelman Helsingin kirjamessuille.

Jäsenille Dekkariseura järjestää erilaisia jäsentapahtumia, esimerkiksi teatteriretkiä.